Deklaracja dostępności
Data publikacji strony internetowej:
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
- brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
- filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: .
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Michał Lasikowski,informatyka@mzdik.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 365-46-52 wew. 314. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
I. Budynek przy ul. Traugutta 30/30A
1. Wejście do budynku
Drzwi wejściowe zlokalizowane są w przedniej części budynku. Wejście znajduje się na poziomie chodnika. Drzwi otwierają się na zewnątrz Otworzenie ich nie wymaga dużej siły. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
2. Opis dostępności korytarzy, schodów, wind
W celu dostania się na piętra budynku (pokoje dyrekcji oraz sekretariat usytuowane są na drugim piętrze) należy pokonać schody – w budynku nie ma windy (z uwagi na zbyt wąskie klatki schodowe oraz konstrukcję budynku nie ma możliwości jej zainstalowania). Miejsce obsługi osób z niepełnosprawnością ruchową korzystających z wózków inwalidzkich znajduje się na poziomie wejścia do budynku.
3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych
W budynku nie ma pętli indukcyjnej. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Nie ma również oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych czy słabowidzących.
4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Przed budynkiem nie ma wyznaczonego miejsca dla osób niepełnosprawnych.
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Do budynku i wszystkich pomieszczeń możliwy jest wstęp z psem asystującym.
6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online
Obecnie brak takiej możliwości.
II. Budynek przy ul. Szewskiej 10 (lokale 1 i 2)
1. Wejście do budynku
Dwa działy zlokalizowane są na parterze. Drzwi wejściowe zlokalizowane są
w przedniej części budynku. Wejście znajduje się na poziomie chodnika. Drzwi otwierają się na zewnątrz Otworzenie ich nie wymaga dużej siły. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
2. Opis dostępności korytarzy, schodów, wind
Miejsce obsługi osób z niepełnosprawnością ruchową korzystających z wózków inwalidzkich znajduje się na poziomie wejścia do budynku.
3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych
W budynku nie ma pętli indukcyjnej. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Nie ma również oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych czy słabowidzących.
4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Przed budynkiem nie ma wyznaczonego miejsca dla osób niepełnosprawnych.
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Do budynku możliwy jest wstęp z psem asystującym.
6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online
Obecnie brak takiej możliwości.
III. Punkty sprzedaży biletów przy ul. Traugutta 2, Malczewskiego 15 oraz Limanowskiego 74
1. Wejście do budynku
Punkty zlokalizowane są w zabudowie kontenerowej, niezwiązanej z gruntem. Przystosowane są one do obsługi interesantów z zewnątrz przez okienka, do dwóch punktów przy ul. Traugutta 2 oraz Limanowskiego 74 istnieje możliwość wejścia do środka przez osoby z niepełnosprawnościami.
2. Opis dostępności korytarzy, schodów, wind
Miejsce obsługi osób z niepełnosprawnością ruchową korzystających z wózków inwalidzkich znajduje się na poziomie wejścia do punktów.
3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych
W punktach nie ma pętli indukcyjnej. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Nie ma również oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych czy słabowidzących.
4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Przed punktami nie ma wyznaczonego miejsca dla osób niepełnosprawnych ze względu na usytuowanie w pobliżu przystanków autobusowych.
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Do punktów przy ul. Traugutta 2 oraz Limanowskiego 74 możliwy jest wstęp z psem asystującym.
6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online
Obecnie brak takiej możliwości.